19 Mart 2017 Pazar

Selam! Uzun zamandır aldığım maillerin pek çoğu çocuk esirgeme kurumlarında ve gönüllü ablalık konularında prosedürlerin nasıl işlediği ile alakalıydı. Bende toplu bir cevap olmasına adına bu yazıyı hazırlamak ve sizleri bilgilendirmek istedim.

Öncelikle mükemmel geri dönüşleriniz için çok teşekkür ederim. Okudukça mutluluktan havalara uçuyorum! Bunun yanında dikkatimi çeken bir durum daha var ki söylemezsem olmaz; "18 yaşında değilim ama ablalık yapmak istiyorum mümkün mü?" diye çok soru alıyorum. İnanın nasıl seviniyorum gelecek nesilin böyle duyarlı olmasına anlatamam!



Şimdi lafı çok dolandırmadan neler yapmanız gerektiğini adım adım anlatarak yazıma devam etmek istiyorum. Umarım bilgilendirici ve yardımcı olabilirim.

- İlk olarak direkt bir çocuk esirgeme kurumuna gidebileceğiniz gibi, bir vakfın çocuk esirgeme bölümünde gönüllü ablalık başvurusunda bulunabilirsiniz. Bu ne demek?

 Çocuk esirgeme kurumları düşündüğünüzden de çok çeşitli ve her durumda olduğu gibi bu kurumlarda özel ve devlet olarak ayrılabiliyor. Yani elbette ki burada zengin ya da fakir ayrımı yapılmıyor. Sadece okuma çağına gelmiş çocukların sınavlara girerek vakfın okulunda dolayısı ile de yurdunda kalmaya hak kazanması anlamına geliyor. İş bu şekilde ilerlediğinde de vakıflarda gönüllülük durumu biraz daha farklı bir hal alıyor. Nasıl?

 Genellikle vakıflar gönüllü ablalığın yanında, sponsorlar, bağışçılar ve eğitmenler de arıyor. Bu şekilde işleyen bir prosedürlerinin olduğunu söyleyebilirim. Üniversite mezunu olup yeterliliği olanlar bu anlamda küçük kardeşlerimize yardımcı olabilirler.

 Devlet kurumlarında ise gönüllü ablalık yapmak daha kolay. Çünkü sizden istenen tek şey onlara ablalık yapmanız. Zaten sizden ne hediye ne de başka bir talepte bulunmuyorlar. Ama maddi anlamda destek olmak isterseniz kurumun hesabına bağışta bulunabiliyorsunuz. Daha halka açık bir prosedür işledikleri için de burada gönüllülük sırası biraz yavaş ilerliyor. Yani uzun süreler bekleyebiliyorsunuz.

 Unutmadan en çok sorulan sorulardan biri olan yaş kriterine de değinmek istiyorum. Maalesef 18 yaş zorunluluğu pek çok kurumda geçerli olan bir prosedür. Bu nedenle gitmek istediğiniz kurumların bu tür detaylarını araştırmanız da çok faydalı olacaktır.


 Özel kurumlardan birini ve benim bu kurumla olan maceralarımı anlatarak durumu örneklendirmek istiyorum.
  
 Ben kısa bir zaman önce gönüllülük yaşamıma devam etmek istediğime karar verdim. Bunun için de TEGV vakfına bir gönüllülük başvurusunda bulundum. İnternet üzerinden yapabildiğiniz gönüllülük başvurusunda seçtiğiniz bir kurum oluyor. Bu kurumdan hem ilk toplantınız hem de tanışmanız için bir organizasyon maili alıyorsunuz. Genellikle seçtiğiniz kurumun etkinlik takvimine göre hareket ediliyor. Ayrıca bu toplantıyı sadece tanışma organizasyonu sanmayın. Bu toplantı aslında sizin gönüllülük hareketinizi şekillendirecek bir toplantı aynı zamanda. Yani burada belli bir eğitim alıyorsunuz. Düzenli olarak da bu toplantılara katılmanız gerekiyor. Esasen yaşantınızın müsait olmasını istiyorlar. Çünkü yoğun bir gönüllülük hareketi var artık. Çocukların üzülme ya da mutsuz olma lükslerinin olmadıklarını iyi bildikleri için titiz davranıyorlar gönüllü ablaları seçerken. Bu arada size toplantı maili geldikten sonra yani siz bu maili görür görmez hemen cevaplamaya çalışın. 2 gün sonra katılacağınızı belirttiğinizde iş çoktan geçmiş olabiliyor. Dediğim gibi gerçekten gönüllülük hareketi çok yaygın ve gönüllü olabilmek bile artık daha zor. Sizlere şimdiden mükemmel bir hayat diliyorum. Her şey kardeşlerimiz için!



Son olarak İstanbul'da var olan TEGV kurumlarını ve adreslerini de eklemek istiyorum.

Ferit Aysan Eğitim Parkı -  Osmaniye Mah. Bakırköy Spor Köyü, Bakırköy Adliye Yanı. OSMANİYE/BAKIRKÖY

Sema ve Aydın Doğan Eğitim Parkı-  Kızılelma Cad. Sırrıpaşa Sok. Eski Pazaryeri. FINDIKZADE

İstanbul Beykoz Öğrenim Birimi- Orta Çeşme Sağlık Ocağı Binası Kat:3 BEYKOZ

İstanbul İpek Kıraç Öğrenim Birimi- İPEK KIRAÇ ÖĞRENİM BİRİMİ SADRİ ALIŞIK CAD. GÖKSU MAH. NO.27 ANADOLUHİSARI BEYKOZ

İstanbul Semiha Şakir Öğrenim Birimi- Köprübaşı Cad. Ergenekon Sok. NO:5/A ATALAR-KARTAL

İstanbul Yeniköy Öğrenim Birimi- Cumhuriyet Mah. Ladik Sok. NO: 22 D:4 Tarabya Üstü - Sarıyer

İstanbul Zeyrek Öğrenim Birimi- Sinanağa Mah. İbadethane Sk. NO:23 ZEYREK

Nahum Ailesi Ateşböceği Gezici Öğrenim Birimi- BÜYÜKŞEHİR İLKOKULU Adres : Büyükşehir Mah.Hüseyin Yıldız sok.No:4 Beylikdüzü/İstanbul

Rotary 1 Ateşböceği Gezici Öğrenim Birimi- Ali Nihat Tarlan İlkokulu Esatpaşa Mah. Ziya Gökalp Cad. No:9 Ataşehir/İstanbul

Rotary 2 Ateşböceği Gezici Öğrenim Birimi- BAĞCILAR CUMHURİYET İLKOKULU İNÖNÜ MAH. HOCA AHMET YESEVİ CAD 26/1 A SOK. NO:3 BAĞCILAR / İSTANBUL

SELASTROLOGY . 2017 Copyright. All rights reserved. Designed by Blogger Template | Free Blogger Templates