20 Temmuz 2013 Cumartesi

        İyi akşamlar :) Uzun zamandır aklımda olan bir fikirdi bu gönüllü ablalık olayı. İlk düşündüğümde biraz araştırdım ve içim acıdı okuduklarıma inanın. Herkes meğer ne kadar istiyormuş bu yardımseverliği. Onların bize gerçekten çok fazla ihtiyaçları var her türlü yardımımıza,ilgimize,alakamıza,özellikle sevgimize,şefkatimize hasretler.. Bir yorum okumuştum 20 yaşında bir bayan benim 59 tane çocuğum var yazmıştı. O an onun yerinde olmayı öyle istedim ki.. Bu iş için gönüllü olan bir kaç arkadaşım daha var ve ben daha fazla olalım istiyorum..  Onların yerine kendinizi koyarsanız ne kadar acı verdiğini anlayabilirsiniz.. 

      Önce başvuruda bulunup sıraya giriyormuşuz.-ki düşünün öyle hemen onlara kavuşamıyoruz sıraya girip sıramızın gelmesini bizi çağırmalarını bekliyoruz- Sonra sıramız geldiğinde gerekli evraklarımızı verip giriş için bir kimliğimiz oluşturuluyor.-bu kimlik oradan ayrılmaya karar verince geri iade ediliyor- Onlara hiçbir şekilde elden hediye verilmiyor başka bir odaya bırakılıp oradaki yetkililer ilgileniyor bu durumla. Oradaki minik kardeşlerimize asla oraya nasıl bırakıldıklarını soramıyoruz. Zaten bunun merakı için orada değiliz tamamen işin sevgimizi paylaşma bölümü ilgilendiriyor bizi. Bizim için hepsi aynı hepsi kardeş.. Ayrıca izinsiz minik kardeşlerimizin fotoğraflarını çekemiyoruz video kaydedemiyoruz..


    İsteyen minik kardeşlerimizle oyunlar oynuyor,isteyen ders çalıştırıyor,ders veriyor.. Ve bunu okuduğumda yıkılmıştım.. Oradaki daha minik kardeşlerimiz yakın bulduğu insanlara ''anne'' diye sesleniyormuş.. Düşünsenize onun o minicik dünyasındaki yerinizi.. Ayrıca oradan ayrılmaya karar verdiğinizde veya uzak bir yere gideceğiniz zaman 2-3 hafta önceden çocuklara bu durum alıştırılarak söyleniyormuş.. Çok acı bir durum..

    Onlar o kadar yalnızken biz burada yalnızlıktan öleceğimizi hissediyoruz. Bu konuda ilgilenenler benimle iletişime geçerse toplu halde bir gün çocuk esirgeme kurumuna haber verilip ziyarete gidebiliriz. Bu konuda desteklerinize benimde dahil olmak üzere en çok oradaki kardeşlerimizin ihtiyacı var.. 

   Ne dersiniz? Ya orada siz birini bekliyor olsaydınız? Onları yalnız bırakmamak adına tamamen duygusal bir durumla yanlarında olalım. 


İletişim için- selengnydn1@gmail.com 

23 comments

yazını yeni okudum .geç yazdıgımıı farkındayım ama merak ettiğim için yazmak istedim .bende bu konuyu yeni araştırmaya başladım.gönüllü abla olmak ilgilmi çekiyor .ama tereddüttlerim var.bu konuda başvuru yaptın mı? gönüllü abla olmak nasıl bir duygu

REPLY

Ben çok önceden okumuştum ama şuan tam karar verdim.Şimdi gerçekten kararlıyım bu işte.Sadece tereddüttüm maddi bir durumum yok okuyorum.Ama manevi olarak bir çocuğun tüm ihtiyacını karşılayabilirim.

REPLY

Merhaba! Ben de çok geç gördüm yazını. Bir şey sormak istiyorum başvuruyu nereden yapıyoruz araştırıyorum ama bulamadım. Teşekkür ederim şimdiden :D

REPLY

merhaba ben yazınınızı gördüğümde gerçekten çok mutlu oldum çünkü uzun zamandır bunu araştırıyorum ve gönüllü abla olmak istiyorum bu konuda bana yardımcı olabilir misiniz lütfen?

REPLY

merhaba, bende uzun zamandır düşünüyordum ama tam anlamıyla yeni karar verebildim. Bende yanlarında olmak istiyorum. bununla ilgili ne yapabilirim. Desteğinizi rica ederim. Çok teşekkürler..

REPLY

Merhaba, bu konuyla yeni ilgilenmeye başladım ben çalışıyorum hafta sonları onlarla vakit geçirmek istiyorum nasıl yaparım bilgi verir misiniz lütfen...

REPLY

Ben varımm ☺️🙏❤️

REPLY

gönüllü ablalık için yazmışsınız. gönüllü ağabeylik vb. gönüllülük hareketi de var mı ?
gönüllü olmak için başlama noktası neresidir ?

REPLY

Merhaba, yazınızı yazalı epey olmuş, siz gönüllü ablalık yapmaya başladınız mı, birde Nasıl başvurdunuz bilgi verirmisiniz

REPLY

Merhaba yazınızı yeni okudum rica etsem bu konu hakkında bana yoll gösterirmisinizz çok istiyorumm o çocuklarla vakit geçirmeyi

REPLY

Bende varim bnce toplanip gidebilir bir baslangic yapabiliriz

REPLY

Bende varim bnce toplanip gidebilir bir baslangic yapabiliriz

REPLY

Merhaba bu gönüllü ablalik için yaş sınırı var mı ?16 yaşındayım ama yuvada ki kendi yasitim veya kucuklerle ilgilenip onlarla tanışıp yardım etmek istiyorum cevap verirseniz sevinirim

REPLY

Ben de yaş sınırını nerak ediyorum 16 yasındayım yardım etmek istiyorum

REPLY

Yazını araştırırken karşılaştım. Ve evet araştırdığım kadarıyla gönüllü abilikte var. Çünkü her ne kadar bir ablaya ihtiyaç duysalar da bir abiyede çok fazla ihtiyaç duyuyorlar

REPLY

Selamlar herkese bende gönüllü annelik yapmak için araştırma yapıyordum. Cok duygulu ve içten anlatım olmuş. Kesinlikle bu yavruların bize ihtiyacı var en kisa zamanda başvurumu yapacağım

REPLY

Yaş sınırı var mı ? 16 yaşındayım

REPLY

Farkındayım 2013'te yazılan bir yazı ama henüz 18 yaşıma girdim ve bu sene hazırlandığım üniversite sınavı sırasında çok fazla sorguladığım bir şeydi gerçekten ne istiyorum sorusu, yeni yeni anladığımı söyleyebilirim sanırım. Bunu sağlayan ise dershanem etrafındaki miniklerdir. Gerçekten çok istiyorum ama bu ablalık işini arattığımda yatılı falan da deniyor. Ben gönüllü olmak istiyorum, çünkü mesleki bir hedefim var yani ister istemez mesleki yapamam ama yatılı olmadan birkaç gün orada olabiliyor muyuz aynı şekilde? Birkaç yerde direkt iş başvurusuymuş gibi görünce istemsizce kafamı kurcaladı.

REPLY

Ben birsürü kurum araştırdım hiçbiri de kabul etmiyordu, sizin gittiğiniz kurumu öğrenebilir miyim?

REPLY

Ben varım abilik yapabilirim.

REPLY

SELASTROLOGY . 2017 Copyright. All rights reserved. Designed by Blogger Template | Free Blogger Templates